Ovisno o godišnjem dobu, geografskoj lokaciji i klimi koja vlada u
određenom području koriste se i različite vrste automobilskih guma. Tako
postoje ljetne gume, zimske gume te cjelogodišnje gume. Gume su izrađene iz
nekoliko slojeva i dijelova, a postoje gume koje imaju zračnicu i one bez
zračnice. Ove posljednje, bez zračnice, upotrebljavaju se na automobilima.
Ljetno-zimske gume
Vjerojatno vas zanima što znači M+S, radi li se o ljetno-zimskoj gumi? Gume se
razlikuju prema sastavu i obliku gazne površine, a te dvije karakteristike do
izražaja dolaze ovisno o temperaturi okoline i površini preko koje guma prelazi
(voda, snijeg…). Zbog toga se gume različito ponašaju pri niskim i pri visokim
temperaturama. Zbog toga se ljetne gume koriste baš ljeti, jer su namijenjene
za vožnju iznad 7 stupnjeva. Zimske su pak namijenjene za vožnju ispod 7
stupnjeva i one su mekše te bolje reagiraju na niske temperature. Samim tim, te
gume bolje drže vozilo na cesti. Ukoliko se zimske gume koriste i pri visokim
temperaturama, tada zbog njihovog sastava dolazi do ubrzane potrošnje. Jako je
bitno i prianjanje gume po površini, a za to je najviše zaslužna širina gume,
odnosno oblik površine gume koji se također različito finalizira - ovisno da li
je guma namijenjena za kišu, snijeg. Naravno da bi najidealnije bilo kada bi se
cijela površina gume prianjala na cestu, tada bi guma trebala biti potpuno
glatka. Međutim, što s vodom koja se nalazi ispod gume? Nju je potrebno
odvoditi tijekom vožnje izvan gazne površine, putem kanala i šara, kako ne bi
došlo do aquaplaninga. Odnosno, kako guma ne bi izgubila kontakt s cestom i
kako ne bi klizila po površini vode. Stoga bi se potpuno glatka guma mogla
koristiti samo po potpuno suhim cestama (sjetite se primjera bolida u Formuli
1).
M+S
Na gumama se mogu pronaći o oznake M+S (Mud + Snow, odnosno blato i
snijeg). Iako mnogi misle kako ova dva slova označavaju cjelogodišnju gumu,
znači gumu koja se može koristiti i ljeti i zimi, M+S može značiti kako je
riječ i o zimskoj, ali i o cjelogodišnjoj gumi, a potrebno je obratiti
pozornost na oznaku pahuljice, koja se nalazi pored ova dva slova. Znači,
zimska guma mora imati pahuljicu pored M+S.
Profil guma
Vjerojatno ste čuli za izraz niskoprofilna guma. U praksi, radi se o gumi
koja je niža u odnosu na visokoprofilne gume, jednostavno rečeno. Ukoliko se
pogledaju oznake visine gume, niskoprofilne gume su sve one gume koje imaju
oznaku visine manju od 60. Niskoprofilne gume imaju ojačane bokove, zbog toga
što su niže nego visokoprofilne, kako bi bočni oslonac dao što bolji feedback
pri naginjanju vozila kroz zavoje, na primjer. Niskoprofilne gume su i manje
udobne nego visokoprofilne, a to je upravo iz razloga što im je bok tvrđi.